fredag 21 januari 2011

Bra jävla dag!

Morgonpromenad, tenta, praktik-shopping av kläder, body pump, storstädning (och då menar jag stor) av lägenhet. Och sen var det bra. Jag satte mig i soffan och här sitter jag (okej, jag har duschat och lagat mat men hur kul är det att veta?!).

Annars då, jo fan det är bra. Så skönt att ha gjort denna tenta. Jag har varit lite segstartad här de senaste dagarna. Hjärnan har sagt sitt--> "det räcker nu". Och tydligen är det bara att lyda. Vad roligt (väldigt ifrågasatt i och för sig, om det är roligt alltså) det är när jag ska tentaplugga men hittar på massa andra saker att göra. Exempelvis, igår började jag dagen med ett litet experiment. Det gick sådär. Jag åt en kiwi mot vilka jag är allergisk mot. Fortfarande. Gick sådär, jag överlevde men mådde riktigt uselt (konstigt...). Sedan gick jag och tränade. Skönt. Sen fortsatte jag att plugga men insåg helt plötsligt att jag kanske skulle byta dammsugarpåse (?). Efteråt var det lika så bäst att dra ett varv med the hoover. Sydde gjorde jag igår också (ja, ni läste rätt. Jag har inte sytt sedan högstadiet). Efter det pluggade jag lite. Men då kom jag på att göra något annat. Ja ni fattar. Jag är hyfsat idérik ändå. Kan vara bra att veta (till nästa tenta)...

För att lite seriös. Tentan kändes helt ok, nu håller jag tummarna.

För övrigt känns det bra. Jag sitter här helt ensam och det har aldrig känts bättre (peace-tecken). Det tog ett tag men sen blev lugnet en sensation. Och vilken känsla sen. Kunna njuta av ensamheten, som inte är en ensamhet egentligen. Jag är ju här med mig själv. Vi har rätt så roligt faktiskt, ja det måste jag säga. Jag är rätt bra på att underhålla mig själv. Borde prova detta oftare.

Heja mig!

Inga kommentarer: