torsdag 4 november 2010

Mamma och pappa!

Mamma och pappa är helt fantastiska! Tänk att dom har 5 barn, båda har väldigt bra jobb och sjuhundraelva andra saker att göra men lik förbannat finns dom ALLTID där! Uppmuntrar, pushar, torkar tårar, hjälper, håller handen, uppmuntrar lite till. Sätter press, kramar och hittar på saker. Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst. Tänk vilka fantastiska människor som är mina föräldrar och vad stolt jag är över dom. Dom är så brutalt olika varandra min mamma och pappa. Som natt och dag många gånger men båda är lika fantastiska och duktiga och bra. Undrar hur jag hade varit om dom inte hade varit mina föräldrar?
Och visst, det finns tillfällen då jag är skitförbannad på mamma och pappa. Gahhh, vad arg jag kan bli på dom men det går alltid fort över. Det är också här det fina i kråksången kommer in. Jag är aldrig arg eller ledsen på dom samtidigt eftersom dom 999 av 1000 tycker olika. Det är alltså alltid en som håller med mig. Toppen!!
Nu är ju mamma och pappa skilda och jag kommer inte ihåg så mycket av när dom var tillsammans. Jag minns alltså inte när dom var lyckliga tillsammans. Men nu är dom lyckliga på var sitt håll vilket är bra. Men jag minns denna låt och att det var bra, väldigt bra!

Tänk, om det är några som jag vill göra stolta och visa vad jag kan och vad jag går för så är det för mamma och pappa. Få beröm av mamma och pappa är bland det finaste och viktigaste som finns. Tänk att det är så fortfarande? Men det är extremt viktigt!

Utan er, mamma och pappa hade jag inte klarat mig. I alla fall inte varit den och där jag är idag. Jag älskar Er så brutalt fantastiskt jättemycket av hela mitt hjärta!






Inga kommentarer: