tisdag 16 november 2010

Freddie Mercury!

(För dom som inte förstår skämt och ironi ska nog inte läsa detta inlägg)

Jag har tänkt och kommit fram till en lösning som kan åtgärda världsproblem (skrev en liten sammanfattning om det på Facebook men här kommer hela tankekedjan).
Om jag hade varit född tidigare (typ 1966 eller likande, det är inte så noga) så hade jag åkt direkt till London och tvingat Freddie att bli kär i mig. Om han hade blivit det (vilket jag tar för givet) hade karl levt idag, Queen hade fortfarande funnits, jag och alla Queen-fans hade varit lyckliga (förhoppningsvis även Freddie). Jag hade eventuellt varit relativt förmögen (det är inte det viktigaste i detta sammanhang). Men dessa eventuella pengar hade jag kunnat se fotbollsvm 1994 live, på plats. Och Freddie hade kunnat sjunga "Its´s a kind of magic" när Ravelli tog straffen och Sverige tog brons.
Och med att lösa världsproblem menar jag att alla Queen-fans hade varit fruktansvärt lyckliga och Freddie hade kunnat sjunga vid invigningen av OS i Barcelona 1992 och så vidare. Det är synd bara att jag kom på detta lite för sent.

Jag är hyfsat nöjd med denna tankegång om jag ska vara ärlig. Min far sa till mig att om jag fortsätter att tänka på detta vis kan jag vinna, inte bara Nobels fredspris utan alla Nobelpris samtidigt. Jo, jag tackar! (Kan Obama vinna Nobels fredspris kan väl jag).

Inga kommentarer: