torsdag 7 januari 2010

Det där med vinter...

...jag har ingenting emot att det är kallt, att det är mycket snö osv. Är det vinter så ska det vara just vinter. MEN det räcker om detta tillstånd håller sig UTOMHUS. När det blir snålblåst och driv is inomhus anser jag att det räcker. Finito. It´s enough.
Jag funderar snart på att sova med vantar eller att helt enkelt sova inne i badrummet. Att sova med kläder på (joggingdressen) är varken skönt eller särskilt sexigt.
Jag vill också tillägga (om någon missuppfattar) att jag inte klagar på att det är vinter. Det jag har invändningar på är att det är vinter inomhus. Och nej, det går inte att reglera elementen. Jag har heller ingen lust att lägga mina slantar på en Gigantisk elräkning. Som sagt: det räcker. Finito, it´s enough!

Inga kommentarer: