fredag 29 januari 2010

Det där med skilda föräldrar...

...kan vara väldigt charmigt periodvis. Nu bor jag inte hemma längre och frågar mig själv om vad jag får och inte får göra och hur länge jag får vara ute osv....
Men när jag bodde hemma var det perfekt (och är kanske fortfarande) att mamma och pappa är så fruktansvärt olika. Det jag inte fick för mamma fick jag för pappa och vice versa. Man får inte vara dum heller. Det gäller att utnyttja detta och se positivt på det annars så HIMLA JÄVLA splittrade livet man faktiskt har när man bor på två JÄVLA olika ställen. Jag har speciellt ett minne från när jag var 7-8 år kanske och jag ville ha ett tuggummi före maten. Jag fick absolut inte för mamma ("du vet ju hur det är") så jag gick helt sonika in till pappa och frågade. ("Klart du ska ta ett tuggummi, det är ju lördag"). Hur perfekt som helst.

Det som är mindre charmigt är att man får göra allt TVÅ gånger. Jul firar vi minst två gånger, samma sak med påsk. Födelsedagar firar vi två gånger. För att komma till vad jag menar. JAG BÖRJAR TRÖTTNA. Det är inte roligt längre. Det är inte ens roligt att Tomten kommer två gånger eller att öppna paket två gånger. Det är lite som att leva sitt liv två gånger samtidigt.
Som sagt jag börjar tröttna. Dock har jag ingen lösning på detta eftersom mamma och pappa hellre pratar med en giftkobra än med varandra.
Något positivt fick de i alla fall ut av varandra. 4 fantastiska barn. Går det inte bra att fokusera på det istället för giftkobran.
Ja, inte vet jag. Det jag vet är att jag och Jocke ska åka till pappa och Maria för att fira Kajsa. Och på söndag gör vi om det igen. Kul verkligen.

2 kommentarer:

Anna sa...

Bara du inte behöver gifta dig TVÅ ggr!! ;)

Tess sa...

jag håller helt och hållet med dig! Man räcker inte till lixom..