torsdag 24 juni 2010

Det där med studiebesök

När jag var yngre uppskattade jag att gå på studiebesök. Jag fick lära mig nya saker, jag fick vara ledig lite från skolan och jag fick ofta med mig en liten souvenir hem. Vad har hänt med dessa fina upplevelser?

Igår var vi på studiebesök på Konsum. Besöket började helt ok med pyttipanna, stekt ägg och senap. Men sen vet jag inte riktigt vad som hände. Helt plötsligt befinner jag mig i charken och lukten av blod, dött kött och äckel päckel var total och brutal. Illamåendet var också brutalt. Jag trodde att jag var en stark och okänslig person men icke. Vämmelmagad och väldigt mjäkig är tydligen vad jag är. När värsta chocken hade lagt sig befinner jag mig helt plötsligt i världens största och kallaste frys. - 28 i en sommarklänning. Jo, jag tackar. Jag ska också tillägga att jag inte fick med mig en souvenir hem. Men och andra sidan, varken rostbiff eller glass hade varit särskilt uppskattat.

Det jag egentligen vill säga är att det blir no more studiebesök för min del.

Inga kommentarer: