torsdag 1 juli 2010

Bad charma on this one eller cyklarnas kretslopp

Jag vet inte om cyklarnas kretslopp är en hemlig regel man får lära sig när man fyller 24 (de som har berättat om regeln är över 24, därav åldersgränsen) men tydligen så har cyklar ett kretslopp. Vilket innebär: "tar någon din cykel, får du ta någon annans cykel".Första gången trodde jag att det var ett skämt men när jag hörde det samma idag och till och med fick hjälp att hitta en cykel så tänkte jag mer Tack!
Jag ska kanske förklara mig lite. Jag har INTE gått runt nere på byn och klippt upp ett lås eller slagit ner någon med syfte att ta dennes hoj. Jag har, efter lite inside-info och efter noga övervägande tagit en olåst cykel som har legat i en buske relativt länge.
Nu, till cykeln. En svart, stor och fin, av märket Mustang (bara det...), stor sadel (bra) och cykelkorg (even better). Jag ska göra lite småjusteringar på cykeln, bl.a. sänka sadeln (jag kände mig som Lotta på Bråkmakargatan när jag cyklade hem), fixa växlarna och tvätta den lite. Men annars, top notch!

Tänk, ibland är det bra att bli äldre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör det inte. Jag har erfarenhet från multipla cykelstölder genom åren, och det slår alltid tillbaka mot en. Kedjor som hoppar, punkteringar, brutna ekrar etc etc. Det är som att cykeljäveln känner av att man inte är den rättmätiga ägaren.
Köp rollerblades istället.

S. Wahlstedt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.