lördag 6 mars 2010

Upp på tårna!!

När jag var yngre och spelade mycket fotboll så alltid min älskade far till mig inför matcherna:
"upp på tårna, gumman min". Upp på tårna är för dom som inte vet ett uttryck för att ladda, göra det sista lilla extra rycket inför avblåsning, tagga till vid ett baklängesmål osv.
I och med att jag slutade med fotbollen när jag precis hade fyllt 16 var det ett tag sedan jag hörde "upp på tårna". Idag dock, 7 ½ år senare,  hörde jag det igen. Instruktören på Sats sa "upp på tårna". Och som jag laddade, körde och mindes tillbaka på mina fotbollsmatcher back in the days med pappa många gånger vid sidlinjen.

Kroppkärs IP, Rest In Peace

1 kommentar:

Anna sa...

Pappa sa ju också alltid så...haha jag satt här i soffan och blev tok på G när jag läste orden!!
Helt galet vad vissa grejer biter sig fast i en...Kram på dig