fredag 12 februari 2010

Lyckopiller...

Det finns så himla många lyckopiller som vandrar runt i mitt liv. Just nu pratade jag med ett, min älskade pappa. Och i morgon ska jag gå på bio med ett annat, Plutt Larsson! Det ska bli så mysigt.
Igår spekulerade mitt lyckopiller till sambo om saker som är roliga. Jag frågade Jocke om vi inte kunde hitta på något roligt och förgylla torsdagen lite. Som svar fick jag: "Vi kan väl gå till badhuset". Jag blev en aningen chockad. Och chocken sitter fortfarande i. Badhuset? Ja, det är ju roligt på sitt sätt men det var inte riktigt det svaret jag hade räknat med. Snarare fotboll, ut och käka osv. Vi gick inte till badhuset. Utan vi (läs Jocke) tvättade istället. Så mycket för att piffa upp vardagen med andra ord.


Mina två p:n här i livet, Pappa och Plutt!!

Inga kommentarer: