onsdag 11 november 2009

Hur brygger man BRA kaffe?

En stoor skopa:)

Det är nog jag som är helt hopplös. Jag menar, hur svårt kan det vara att brygga lagom starkt kaffe. I morse slog jag någon form av botten rekord av riktigt äckligt kaffe.
Jag funderar såklart på hur jag ska få det bättre:
  • Köpa en mindre "kaffeskopa, min är stooor...
  • Föra någon typ av journal av hur jag egentligen gör. Ex antal skopor, antal vatten...
  • Skita i kaffet helt enkelt och låta Jocke brygga. Lite jobbigt dock att han måste gå upp vid 6.30 varje morgon...Men om han verkligen tycker om mig så;)
  • Springa ut till Pressbyrån och köpa mitt morgonkaffe där.
  • Lära mig att brygga riktigt kaffe.

--> Jag får fundera på detta till i morgon bitti. Dock lutar det åt punkt nummer 5.

2 kommentarer:

Anna sa...

du e för söt du ;) .. kaffe är en djungel!

Anonym sa...

Jävla finne kaffe ska smaka kaffe inte te.